Akuta fel
Vid akuta fel i din bostad skall du alltid kontakta vår fastighetsförvaltare Relita som hanterar felanmälan och ansvarar för att felet blir åtgärdat. . Till akuta fel räknas det som kräver omedelbar åtgärd exempelvis värmefel när det är kallt, lås-, el- eller vatten- och avloppsfel. OBS, viktigt att kontrollera säkringarna vid el-fel både inomhus och i fasadskåpet för att säkerställa att ingen av dom har slagit ut.
Felaktiga utryckningar från fastighetsförvaltaren debiteras bostadsrättsinnehavaren.
Teknisk förvaltning och jour:
Relita Fastighetsjour
0771-103 500
Bredband / Tv
Felanmäls direkt till Telia via telefon; 90 200.
Övriga fel
Fel rörande värmepannan anmäls till styrelsen på skogsparken5@gmail.com
Övriga fel/skador på exempelvis; vitvaror, installationer i badrum (möbler, badkar, duschväggar etc), fuktskador m.m. anmäls till hemförsäkringen och Moderna Försäkringar där föreningen har bostadsrättstillägget. Det är viktigt att upplysa styrelsen om större fel/skador uppstår exempelvis fuktskador så att vi kan dokumentera dessa i våra protokoll.